Alla inlägg den 14 april 2009

...

Av Annsofie - 14 april 2009 12:13

Sitter här och försöker torka tårarna...*snyft*

Pratade med Försäkringskassan för en liten stund sen ang att jag inte fick nått brev ifrån dom idag... ang min sjukskrivning... from 16/3, dvs förra månaden, ska ju dom betala min sjukskrivning...

Efter att jobbet har strulat och haft sig blev jag så glad förra veckan när jag pratade med FK och dom meddelade att dom hade skickat brevet till mig den 7:e och visst det har varit lite röda dagar osv men på 4 arb dagar så borde jag ju ha fått det... Bara att hålla tummarna på att det dyker upp imorgon...

Den snälla tanten i telefonen meddelade att när dom fått in mina papper har dom en handläggningstid på ca 5 veckor... vilket innebär att jag kommer få pengarna ifrån dom i slutet på Maj ist för nu i slutet på April... om jag har tur... Vilket innebär att min lön denna månad, om jag inte har räknat helt fel, blir för ca 60 timmar samt de 2 första veckorna där jobbet betalade min sjukskrivning på 50%...

Kan ju inte påstå att tidpunkten för att hålla på och oroa sig för hur mycket pengar man har att röra sig med kom så värst lägligt... Vill ju kunna fokusera 110% på bäsen...

Men är så glad över att jag har Henke vid min sida... han är mitt allt och han gör verkligen allt för att jag ska försöka hålla humöret uppe och försöka tänka positivt... Utan honom skulle allt rasa samman! *älskar dig gubben*


Nä nu ska jag ta och dra täcket över huvudet nån timme så kanske man lyckas få bort alla tråkiga tankar...

Ovido - Quiz & Flashcards