Alla inlägg under februari 2009

Av Annsofie - 18 februari 2009 22:44

Ja en sån liten manick kommer jag bära med mig framöver för att motverka värken i fogarna... Måste dock bara klura ut hur fasiken jag ska bära den under arbetskläderna så att den inte är i vägen eller så att man inte råkar slå på steg 6 av misstag och få sig en rejäl chock! *skratt* 

Jaja det återstår att se... Hoppas bara apoteket får hem dom självhäftade plattorna på freda så att jag slipper hålla på och kladda en massa! :)


Har precis sett 4 avsnitt av The Hills och nu ska jag ta och krypa ner under täcket iväntan på att Henke ska kliva upp ur badet... 


Jobbar 13-20:30 imöra och jag hoppas det går bra! :)

Av Annsofie - 17 februari 2009 22:21

... idag har vi haft en seg dag på jobbet... Har haft 27 barn i Småland på hela dagen! Satt och ritade för mig själv med jämna mellanrum! :)

Men det är juh skönt att det kan va så ibland också!


Imorgon jobbar jag samma tid som idag dvs 12-19:15 men kl 14 ska jag till sjukgymnasten... får se om hon har nå vettigt att komma med! :)


Nä nu ska jag ta och försöka gå igenom lite papper som jag ska skicka till Fkassan och sen blire nog sängen...


*nattinatti*

Av Annsofie - 16 februari 2009 23:21

... idag är det förrästen 100 dagar kvar till beräknad nedkomst... det ni! ;)

Av Annsofie - 16 februari 2009 22:51

... ja idag har vi varit ute i Birsta och shoppat... Köpte bilbarnstolen på Babyproffsen som vi kikat på... Var lite osäker på färgen men känner att den är juh blå och beige så då passar den både en flicka och en pojke! :) Köpte även ett skötbordsunderlägg med Muminmotiv!

Sen for vi ner på ikea och käkade midda... 16:- köttbullar... *billigt billigt* Sen handlade vi lite... Till barnrummet blev det två rislampor (en golvlampa och en takpampa) och en beige matta. Till badrummet handlade vi en glashylla och en lampa.

Sen sprang vi in en sväng och ÖB och handlade lite braåhaigt och sen brummade vi bort till CityGross och storhandlade. Strax under 900 spänn gick det kalajset på! Men nu behöver vi inte handla på ett tag hoppas jag! :P

Resten av kvällen har vi bara pysslat inne i barnrummet... monterat ihop spjälsängen å så... Å jag längtar sååå mycket tills rummet är helt klart. Det kommer bli sååå supermysigt för bäsen! :)


Henke tänkte precis ta och krypa ner i ett bad han men jag tror nog att jag gör mig redo för sängen... Har så himlans ont i benen och ryggen efter allt shoppande och eftersom jag jobbar imöra 12-19:15 så måste jag försöka få mig lite vila.


Gonatt på er...

-

Av Annsofie - 14 februari 2009 21:42

Grattis till er alla på Alla Hjärtans Dag!

Hoppas ni har fått kärlek och omtanke av era nära och kära och att ni har gett likaså tillbaka!


Henke han hade blommor med sig hem han och eftersom jag varit dålig på Alla Hjärtansfronten iår så tog ja på mig att laga älsklingen min lite gomidda.

Blev hasselbackspotatis, kotletter och bea och till efterrätt så gjorde jag kladdkaka och annanasskivor! :)


Jobbade 11-17 idag... gick faktiskt riktigt bra... Skönt för ryggen att vara utöver schemat och styra köer och plocka och ha sig. Imorgon däremot ska jag jobba i Info 9:45-18... får se hur det går! Är iaf ledig på månda så man får vila sig lite... efter att vi har gjort våra ärenden ute i Birsta vill säga! :)


Nu ska vi se på "Bruce Almighty"... så hadé...

_

Av Annsofie - 12 februari 2009 22:28

... vissa kan verkligen förstöra dagen för en... Att vissa personer inte kan tänka sig för innan dom öppnar munnen! Att saker dom säker faktiskt kanske kan såra!

Man försöker att inte ta åt sig men det är svårt... Så det är tur att man har älsklingen här hemma som får en på bättre tankar! Älskar dig gosen! *puss*


Förutom det att vissa förstör glädjen för en så har dagen flytit på helt okej... Trevliga kunder och "bra varor" dvs jag har sluppit lyfta och böja mig så mycket... så inatt kanske man får sova några timmar! :)


Var ju förrästen till BM idag... lite halvtråkigt att inte Henke kunde följa med denna gång men det gick bra ändå! Bäsens hjärtljud låg på 146s/minut vilket är 1 slag mer än första gången vi lyssnade! Sen resten av dagen har h*n bökat runt och sparkat som aldrig förr! :P *mysigt*

Nästa tid fick vi 4 mars men till veckan ska jag ev till vårdcentralen och se om jag kanske ska gå ner lite i tid på jobbet så att jag får vila ryggen...


Nä nu ska jag ta mig ett glas nyponsoppa och pussa lite på Lillen som ligger med gomagen i vädret! :P *looovely*

Av Annsofie - 11 februari 2009 23:37

... 1:a dagen efter semestern... vilken piiina! :(

Jobbade 14:30-20:30 och det var länge nog... har haft sååå ont i fogarna, benen och fötterna. Hmm... undar hur det ska gå imorgon när jag ska jobba 12-20:30? Kommer förmodligen vara helt dö när jag kommer hem! :(

Ska förrästen till BM imorgon kl 9... var juh bara några månader sen sist jag träffade henne. Känns lite skumt... men men... ska bli skönt att få komma dit och prata lite! :)


Nä nu tror jag det börjar bli dags för sängen... kommer garanterat att somna på två sekunder inatt! :P


Bye...

Av Annsofie - 10 februari 2009 16:06

SISTA DAGEN PÅ SEMESTERN!!! *snyft*

Det har varit oerhört härligt att va ledig tillsammans med älsklingen dessa 2 veckor! Men som sagt imorgon ska man tillbaka till jobbet igen! :s


Börjar kurra lite i magen... Henke jobbar ju sin första dag idag och kommer inte hem förrän 19:45 och så länge tror jag inte att jag orkar vänta med att äta... Vet bara inte vad jag ska hitta på för nå gott... har juh inte lyckats komma iväg och storhandla än... Jaja... nått ska man väl lyckas rota fram som man kan koka ihop! :)


Vi målade förrästen inne i barnrummet igår... och jag har målat lite idag... en strykning till sen ikväll sen har vi bara taket kvar... Sen ska det möbleras och göras myspysigt för bäsen! :) Tror det kommer bli toppenbra när vi är klara! :)


Jaja... ska väl som sagt trippa in i köket och se om man hittar nått ärbart... bye...

Ovido - Quiz & Flashcards