Alla inlägg under april 2009

Av Annsofie - 25 april 2009 20:36

Började jobba kl 12 idag men åkte ut till Birsta lite tidigare för att jag skulle hinna in och handla lite på Rusta. Köpte mig en pilatesboll som jag ska ha med mig upp på förlossningen samt en massa annat smått och gott! :P

Köpte mig även en Piggelin... åååå så gott det var... läskande och kallt!!!

Sen jobbade jag 12-15 (kort och bra) och sen gick jag in till BirstaCity en sväng... där blev det en mjukglass med tuttifruttiströssel och så satte jag mig i hettan utanför entrén och njöt!

Sen for jag upp en sväng på Plantis och sa hej till älsklingen...å han bjöd mig på en Piggelin... Tackade såklart inte nej! :P

For hem... tog mig en liten powernap och sen kom Henke hem och väckte mig genom att pussa mig försiktigt på nosen! :)

Packade ihop lite saker och så brassade vi ut hit till mamma och pappa.

Nyss avnjutit årets första "riktigt grillning"... guuud så underbart! Finns inge bättre än att sitta ute på altanen här ute och höra fåglarna kvittra... då mår jag som bäst! :P

Å nu så hamnade jag här... vid datorn... mamma sitter ute på inglasade delen av altanen insvept i en filt och läser lite skvaller och Henke och pappa sitter och ser på hockey. Tror jag ska gå ut och sällskapa mamma ett tag och njuta av lugnet... har ingen aning om hur länge vi stannar här ikväll men Henke lär nog vilja se klart på hockeyn iaf! 


Bye bye på er...


Av Annsofie - 24 april 2009 15:59

Verkligen hatar att jag är en sån latmask...

Med världens finaste väder ute så borde det ju kännas rätt så naturligt att man vill vara ute och röra lite på sig... men inte känner jag så inte... Eller visst det skulle vara supermysigt att gå ut men hatar att gå ut och gå själv... då lessnar jag på 5 minuter... Henke sa att vi kanske kunde gå ut och gå när han kommer hem och då blev jag jätteglad för det är inte alltid som han är så pigg på det... men när han kommer hem vid 19:30 ska vi äta mat och sen brukar klockan bli så mycket... så vi får se hur det blir... Känns ju lite halvdumt att slänga bort en sån fin dag... speciellt när man jobbar i helgen...*suck*


Var på vattengympa imorse... lika härligt som vanligt men 2 veckor framöver så är det inställt så ev så hinner jag bara med 1 gång till... :(


Jaja... man kanske ska passa på att dammsuga lite eftersom jag ändå är för lat för att gå ut... bye...

Av Annsofie - 23 april 2009 21:43

Ja idag har "liten" joxat inne i magen precis hela dagen... Har inte haft en lugn stund alls... Tom inatt vaknade jag flera gånger av att det studsade runt inne i magen! Visst är det mysigt men kan bli lite jobbigt i längden då "liten" grejsar så att det trycker på blåsan så jag får springa på toaletten stup i ett... Har även börjat få lite småont i nedre delen av magen... Vill "liten" ut snart kanske? :P

Har iaf börjat packa en väska med lite braåhaigt ifall det skulle bli tidigare än beräknat... är ju trots allt bara 34 dagar kvar... :)

Blev ingen promenad i finvädret idag... Har tagit det lugnt här hemma ist... Sorterat kort på datorn och bestämt vad som ska framkallas och vad som ska brännas på skivor... Var typ 100 år sen vi brännde ut nått och det vore ju inte sådär superskoj om datorn skulle lägga av! :s


Nä nu ska jag ta och se på lite tv och dricka isvatten! :)


Av Annsofie - 22 april 2009 21:04

Henke for iväg till innebandyn för en liten stund sen så jag har plockat undan lite här hemma och nu har jag gosat ner mig i soffan med 2 kuddar under fötterna så att dom får vila lite... Tog ju oss en liten promenix på 45 min efter middan... Ååå det var så härligt väder ute... Hade det inte varit för att jag började få ont i fogarna hade jag kunnat vara ute flera timmar! :)

Nu börjar iaf "Mumien" på tv så jag ska väl kika lite på den och dricka en massa vatten så jag får kissa ur mig lite vätska! :)


Fortsatt 3vlig kväll på er...

Av Annsofie - 22 april 2009 14:19

Suttit och skrivit världens längsta inlägg men så blir det nått fel när jag ska spara inlägget... Kom upp en text Kommer inte i kontakt med databasen... sen är allt jag skrivit borta! *fnys*

Får se om jag orkar skriva om allt ikväll...


Nu ska jag käka ett päron sen blire lite tv och kanske en promenad medans solen skiner...


Bye...

Av Annsofie - 20 april 2009 23:23

... dvs frisk luft... sol... god mat och gott sällskap... för guuud så trött och seg jag känner mig nu! *gäsp*

Natten till idag vart bara pest och pina... vaknade 01:45... tokpigg och kunde fasiken inte somna om... Vred och vände på mig typ miljarders gånger och kl 7 lyckades jag somna till ordentligt typ 2 timmar innan telefonen ringde och det var dags att kliva upp.

For till Skönsberg och till Birsta för att leta leda på ett bilbatteri till nybubblan och sen for vi en sväng till Timrå för att köpa ett babygym vi hade hittat på Blocket! Sen brassade vi iväg upp till Indal... till David och Ulle... där nybubblan har fått ett tillfälligt boende i deras jordkällare! :P Dom bjöd som vanligt på supergod mat och trevligt sällskap! Det är så härligt att man känner sig så hemma när man är hos dom... allt är så lungt och fridfullt där ute på landet! :)

Var där fram till runt 18 tiden sen var vi tvungen att bege oss hemöver men vi tog en sväng förbi svärföräldrarna och sa hej också! :)


Tog mig ett härligt bad när vi kom hem och sen fikade vi lite te och mackor men nu är det dags att lägga sig... Börjar ju kl 8 imorgon! :s Jobbar iof bara till 14.00 men det var typ år och dar sen man klev upp så tidigt! *iik* Sen imorgon har vi sista föräldrautbildningen... får se om det sägs nå vettigt! :)


Nattis på er...


Ps. Slänger in en bild på världens bästa och gosigaste Pysen... David och Ulles hund! :)

_

Av Annsofie - 18 april 2009 15:39

... å jag är inne och har varit det sen jag vaknade strax före 10 imorse... och kommer nog tyvärr inte komma ut nått under resten av dagen heller... Städar och donar för fullt inför morgondagen! *suck*

Henke ringde nyss... dom var på mAx nere i Uppsala och skulle väl snart ta och bege sig hemöver... Allt verkade iaf ha gått bra hittillls! :)

Hmm... undra vad man ska käka idag då... så himla tråkigt att fixa mat åt sig själv... *suck*


Jaja... nu har mina två fotbollsfötter fått lite vila så nu måste jag återgå till städandet... hadé...

Av Annsofie - 17 april 2009 23:29

Du är på dag 240 av 280. (85,7%).
Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 1 full dag (v34+1).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 27 maj 2009
Du har 40 dagar kvar till beräknad förlossning.


Kroppen: Om kvinnan fick instruktioner om att vila pga tidiga sammandragningar tidigare i graviditeten kan man nu pusta ut. Barnet anses nämligen ha goda chanser att överleva om det skulle födas. Det behöver oftast bara ligga i kuvös för att hålla värmen.

Barnet: Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar.


Imorgon så åker Henke och David på en lite roadtrip ner till Uppsala för att hämta nybubblan... Hoppas det går bra för dom och att vädret blir hyffsat. Själv så lär man väl hålla på och plocka här hemma hela dagen eftersom vi ska ha främmande på sönda! :)


Nu är vi iaf klar med badrummet... Ska knäppa lite kort framöver när det är städat å fint!


Gonatt på er...

Ovido - Quiz & Flashcards