Alla inlägg under mars 2009

...

Av Annsofie - 22 mars 2009 22:07

... går just nu på halvfart känner jag... Har varken ork eller lust till nånting! Har gått mellan sängen och soffan idag och bara kännt mig menlös... Men imorgon är det måndag... får hoppas på att en ny vecka kan få mig på bättre humör!


Bye...

Av Annsofie - 20 mars 2009 23:43

... nu är man tillbaka i la stada igen! :) Eller kom faktiskt hem igår eftermidda men orkade inte skriva nått under kvällen! Hade fullt upp med att gosas med bubben och kissarna! :)

Imorse var jag och simmade och sen så har jobbat... 16:45-20 och nu ikväll så har vi sett lite på "Lets Dance" och nu har vi precis sett klart "Världarnas krig" och ska väl ta och gå och lägga oss!

Ledig i helgen och det ska bli skönt... hoppas det blir någorlunda hyffsat väder bara...


Gonatt på er...

Av Annsofie - 16 mars 2009 23:31

... på 3 dagars kurs till Sollefteå! Skönt på ett sätt för man slipper vara här hemma och jobba men kommer bli jobbigt att vara borta ifrån gosen och pojkarna... som vanligt! :( *snyft*


Hoppas alla har det bra och så skriver ja nått mer när jag kommer hem igen!


Bye...


Av Annsofie - 13 mars 2009 22:41

Typ suttit i telefonen heeela dagen idag... nästan...


Klev upp imorse för att ringa läkaren ang intyget jag behövde ha inför kursen nästa vecka... Dom ringde upp mig efter 30 minuter bara för att meddela att hon inte var tillgänglig men att hon skulle ringa upp mig på tisda mellan kl 8-9... Tack för det... då sitter jag juh redan i bilen på väg upp till Sollefteå. :s

Ringde sen försäkringskassan och dom meddelade att det inte var så superakut för dom att få in intyget men ändå... man vill juh få saker ur världen så fort som möjligt!


Sen for jag iväg och badade på Rehab och idag var min arbetskamrat Emma också med... Rikigt skoj med lite sällskap! :)

Sen for jag ut till Birsta och käkade lunch med mor och mormor och shoppade lite... BodyButter på BodyShop och lite kläder på Fannys... For sen upp till älsklingen på hans jobb och sa hej och fick mig ett glas vatten och en klapp på tjockmagen. :P


När jag kom hem så hade jag fått brev från Försäkringskassan där dom meddelade att dom har beviljat min ansökan om Havandeskapspenning på 50% :)

Å sen satt jag typ timmar i telefonkö för att få prata med nån vettig person på försäkringskassan eftersom jag ville veta hur jag skulle göra nu eftersom läkaren sjukskrivit mig på 50% tom 27/5 men även att jag fått Havpenning beviljad mellan 1/4-15/5... Fick först prata med nån propp till kille som typ inte visste nånting... han satt mest bara och flåsade i telefonen lät det som och surrade en massa att dom inte brydde sig om jag var sjukskriven på 50% och samtidigt fick Havpenning på 50%... Han verkade inte fatta, fast jag sa det 100 gånger, att jag vill inte vara hemma på heltid! *fnys* Men till slut fick jag iaf äntligen prata med en vettig kille och fick då veta hur jag kunde göra... och jag har bestämt mig för att vara sjukskriven mars ut och sen ha Havpenning tom 15/5... dom sista dagarna... om det hinner bli några tar jag ev ut semester! :)


Tacos käkade vi iaf midda och till efterrätt blev det AfterEightPäron med grädde och nu sitter jag här och hinkar saft... Henke han ligger i badet han och jag tror nog jag ska trippa in och smygtitta lite på honom! ;P


Fortsatt trevlig freda på er... bye...


Av Annsofie - 13 mars 2009 22:30

Vecka 30

Kroppen:


Det är vanligt att brösten läcker råmjölk "kolostrum" redan nu. Det brukar inte vara fråga om några stora mängder, men det kan det vara bra att införskaffa en skön amningsbehå utan byglar som du kan ha om natten.
Om förvärkarna upplevs som smärtsamma är det en signal om att allt inte står rätt till. Detta inträffar vanligtvis efter en lång arbetsdag eller då du är jäktad. Ta det lite lugnare och förkorta gärna dina arbetsdagar. Om du får kraftiga sammandragningar brukar man kontrollera livmoderhalsen för att se att den inte är försvagad och öppnar sig i förtid. Om så är fallet kan sjukskrivning vara aktuellt för att man ska kunna vila. Ibland rekommenderas en kortare tids sjukhusvistelse och/eller läkemedel som stoppar sammandragningarna.

Barnet:


Barnet vaggas till sömns av mammans rörelser och vaknar ofta när hon lägger sig. Den dygnsrytm som barnet har i slutet av graviditeten kan även hålla i sig efter födseln, men det är inte säkert. Barnet hör många ljud innefrån mammans kropp, bl.a ljud från mammans hjärta och mage. Ljud från magen kan i vissa fall uppgå till så mycket som 80 decibel vilket kan jämföras med en krafigt trafikerad gata. Nu ska barnet få mer hull och gå upp i vikt, men längden kommer endast öka marginellt.
Så nu vet ni det... :P

Av Annsofie - 12 mars 2009 19:43

Inte hade jag kunnat ana att det skulle vara så besvärligt att vara sjukskriven... *suck*

Nästa vecka ska jag bort på kurs 3 dagar men eftersom detta är heldagar men jag är sjukskriven på deltid så måste jag ringa min läkare imorgon och få intyg på att jag får gå på kursen...

Sen så lämnade jag in papper på jobbet förra månaden ang att jag skulle bli sjukskriven och from månda så ska ju FK gå in och betala hälften (dom två första veckorna betalar arbetsgivaren) men nu när jag pratade med dom så hade dom inte fått in några papper än... Det är väl själva fasiken... blir så arg... :(

Så imöra ska jag upp tidigt... ringa läkaren... och jobbet... och sen iväg och simma lite! :)


Nu ska jag ta och se på lite tv och knapra vindruvor... bye...

Av Annsofie - 11 mars 2009 19:08

Trött tröttare tröttast... och klockan har precis passerat 19... *tragiskt* Henke har nyss gått till en kompis för att se hockey och fotboll och skulle väl komma hem vid 23 tiden nån gång... Så jag får försöka hålla mig vaken på egen hand! :)

Tänkte sätta mig och se lite tv och sen 2 avsnitt av The Hills... kanske att man unnar sig några popcorn också! :P


Imorgon blir det en riktig softdag på jobbet... Jobbar 14-17:30 och så ska jag på möte 14-16... så 1½ timmes arbete... Tänk va livet kan va hårt ibland! ;P *fniss*


Nä man kanske ska ta och köra igång en diskmaskin... hadé...

Av Annsofie - 9 mars 2009 22:01

... Idag vart det bestämt att jag skulle åka och vara med på jobbmötet imorgon mellan 8-11. Skulle egentligen ha börjat 15:15 så nu blidde det misann ingen sovmorgon. Får se hur det går att ta sig upp imorgon... För det 1:a så var det typ miljarders år sen man klev upp så tidigt (om man bortser från imorse) För det 2:a så sover jag grymt dåligt när jag sover själv hemma... och för det 3:e... jag måste ensam "slåss" emot katterna inatt! *iik*

Jaja... blir väl till att krypa ner under täcket strax så att jag får mig några timmars sömn! :)


Nattis på er...

Ovido - Quiz & Flashcards