Alla inlägg under oktober 2009

Av Annsofie - 12 oktober 2009 23:28

Idag började vi dagen men en liten tripp upp till Härnösand... köpte en läragåstol åt Vilda som vi hittat på Blocket och den var verkligen superpopulär... hon sken som en liten sol där hon satt och sprattlade med småbenen som än så länge inte nåt ända ner till golvet! *skratt*

Efter Härnösand skulle Henke åka och byta till vinterdäck på bilen så han fick släppa av mig i Birsta så jag kunde strosa runt lite under tiden... köpte lite kläder till skruttan... bla 2 fuskpolos på H&M...

Sen for vi hemöver och slappade en stund...

Skulle egentligen åka iväg på F&S idag... som jag hade längtat efter ett danspass men tyvärr så råkade jag somna en sväng och sen blev det alldeles för stressigt för jag skulle juh hinnta få i mig lite mat också så jag skippade dansen idag...

I stället kom Henkes kompis Christian hit och käkade och såg på fotboll med Henke... riktigt trevligt! :)

Själv så satt jag i köket och såg några Lagunaavsnitt!


Upptäckte idag att sporthallsbadet ska börja med Babysim... Tänkte att jag skulle anmäla oss eftersom det är sån himlans lång väntetid på "Tindra" ute i Matfors men är lite osäker... Enligt internet så är badet kl 18 på kvällen (för 3-11 mån)... 2-4 åringarna har runt 16... Fattar inte hur dom kan lägga att dom minsta barnen "simmar" sist på dagen! Är det inte mer logiskt att dom äldre har sist eftersom deras föräldrar förmodligen jobbar och barnen är på dagis och att dom kanske vill hem och äta och så innan... Våra småisar börjar juh fasiken somna till där runt 18-19 tiden... *knepigt* Ska ringa och prata lite med dom imorgon och höra hur dom har tänkt!

Ska även ta och ringa Semper imöra ang ersättningen vi ger Vilda... Har juh gett henne färdigblandad ersättning några gånger och det tycker hon är supergott men i längden blir det lite dyrt så vi köpte en stor fpk med pulver ist så vi kan blanda själva och det är juh samma innehåll... men märkte idag att det inte alls smakade likadant och Vilda vill absolut inte äta den nya... Smakar alldeles för mycket järn av den... nästan som när man får blodsmak i munnen... knepigt! :(


Aja... nu ska vi ta och krypa ner under täcket... imöra äre iaf dags för Kyrkis kl 13 :)


Gonatt på er alla spoofisar!

Av Annsofie - 11 oktober 2009 16:06

Idag for jag och Vilda iväg på MM (MediaMarkt) för att få träffa Pablo Francisco... kl 13 skulle han komma dit... kl 15 gav jag upp då han fortfarande inte hade dykt upp. Pratade med brorsan eftersom det var han som hade ordnat så han skulle komma dit och första infot han fick var att han var på väg men att dom hade missbedömt avståndet mellan Gävle och Sundsvall (dom åkte bil) Men sen visade det sig att Pablos crew inte hade fått info om att det även skulle vara en föreställnings kl 16 så dom vart tvugna att åka direkt till Nordic för att förbereda...*suck* Så där hade man stått och väntat i 2 timmar helt i onödan.

Han skulle ev komma till MM imorgon kl 12 istället men då har vi ingen möjlighet att åka dit eftersom vi ska till Härnösand en sväng vid lunch... får be brorsan ta en autograf ist!

Tyckte så synd om honom... han har fixat och haft sig för att Pablo skulle komma dit + att han for in idag på sin lediga dag... utan betalning för att hjälpa till... :( Men jag och Vilda fick träffa honom 2 timmar... det var mysigt! :) Å så fick vi ju oss en lunch med pappsen så vi ska inte klaga! :)


När Henke kommer hem ska vi åka hem till hans föräldrar och käka... så himlans skönt att slippa tänka på nån midda idag! :)


Nä nu ska jag plocka undan lite i vardagsrummet... ser ut som ett bombnedslag med leksaker och grejjer överallt!


Hadé...

Av Annsofie - 10 oktober 2009 16:33

... tills jag ska åka hem till Ingela på lite gott käk och en himlans massa surr! :)

Hämtade upp henne förut å så for vi på Grossen och handlade lite inför kvällen... sen följde jag och Vilda med henne hem på lite fika och för att hejja på Leffe! :)

Kommer kännas konstigt att vara ifrån Vilda ikväll... är juh första gången som jag är ifrån henne mer än 3 timmar! :s Lär väl ringa hem några gånger för att se hur det går! :P


Fick nå tokryck när jag kom hem förrut så nu sitter jag och väntar på att få slänga in mina pizzabullar i ugnen... Var typ 100 år sen jag bakade sånna men nu jädrans! :P


Hoppas alla får en toppenkväll... för det kommer nämligen jag att ha!


*byebye*

Av Annsofie - 9 oktober 2009 22:10

Packade in Vilda i bilen och for till Boda idag för att hälsa på Maria och Johnny å deras lilla söta hus! :P

Har aldrig nånsin åkt iväg så "långt" själv... hela 55 minuter tog det! :P Tur man har GPS... annars skulle jag aldrig våga mig iväg på nå längre turer! :)

Johnny var hemma ett litet tag innan han begav sig iväg på jakt och Vilda tyckte att han var en riktigt rolig prick... hon skrattade och skrattade... När han hade åkt så gick jag, Maria och Vilda ut och gick en sväng... blev väl ca 5km... riktigt härligt... det blåste och luktade kossa... och för en som är uppväxt på landet är det ljuvligt! :P


Var väl hemma vid 18 tiden så då lagade jag midda... blev tacogratäng... å nu så har Henke precis krypit ner i ett bad och jag ser på tv och väntar på att få se vem som åker ur Idol...


Imorgon ska jag träffa Ingela... och Henke ska vara hemma med Vilda... spännande att se hur det går! Ska iaf bli enormt härligt att åka iväg och inte känna press på att vara hemma för matning efter 3 timmar! :)

På dan vet jag inte vad som händer... Kanske åker och hälsar på mamma en sväng... Hon jobbar 7-21 men har timmar mitt på dagen dvs hon är ledig några timmar mitt på dagen så då tänkte jag ev ta med henne ut på en promenad! :)


Nä nu ska jag kika vidare på tv:n... byebye...

Av Annsofie - 9 oktober 2009 11:12

Vilda somnade vid 20 igår och vid 23 vaknade hon till och ville ha lite mat... Eftersom vi måste flaskträna henne så fick Henke ge henne lite ersättning och det sa bara slurp... 200ml puts väck... Sen låg hon och pratade lite för sig själv och sen somnade hon och sov till strax efter 5 imorse!!! Då fick hon lite mat av mig och sen somnade hon om och sov till 7... då var hon lite smågrinig men mamma och pappa var alldeles för trött (är ju sjukt att man kan bli tröttare när man sovit bra) Så Henke låg och gosade med henne en stund och till slut så somnade hon om igen... sen ringde min mamma och väckte oss halv 10! *omg*

Får se vad hon är på för humör idag... igår var hon lite halvtjurig...


Henke jobbar till 19:15...suck... Har ingen aning om vad vi ska hitta på idag... typ alla man känner antingen jobbar, är uppbokade eller sjuka! :(

I vanliga fall brukar jag alltid kunna åka upp och hälsa på morfarn på hans jobb men det är juh freda idag vilket innebär att han slutar senast kl 14 :(


Åhh imorgon ska jag träffa Ingela igen... Tänkte åka och umgås med henne på kvällen när det är fotboll på tv... Hennes sambo ska ner på stan och kika på matchen och Henke lär väl sitta här hemma så då ska hon och jag träffas och käka lite! :P *längtar*

Sen på sönda när Henke har slutat jobbet ska vi upp till Härnösand en sväng och hämta en läragåstol som jag har hittat på Blocket! :)

Mormorn kom förrästen förbi imorse en sväng... hon hade köpt en åkpåse till Vilda... hon är helt enkelt världens bästa mamma och mormor!!! :)


Nä nu ska jag fortsätta klura på vad vi ska göra idag...

Av Annsofie - 7 oktober 2009 19:09

Ja det blev en välldigt innehållsrik dag ändå! :)

Mötte upp Johanna och Maxen vid ryggis och gick ett varv... riktigt mysig slinga... där tror ja vi kommer gå fler gånger! :)

Efter promenaden for vi och käkade varsin sallad och sen for jag ut till Birsta för att sällskapa Henke på hans lunch... Sen vid 14 tiden for jag ut till Fagervik och hälsade på Monica och lilla Alma! "Stortjejen"... firade ju 2 månader idag... även om det är svårt att tro med tanke på hur liten hon är... och då har hon ju trots allt gått upp välldigt bra i vikt... vägde nu strax över 4 kg... *lillfisen*


Vilda ligger just nu och sover... får se om hon har laggt sig för natten eller om hon kommer vakna till snart igen... hon har juh sovit max 1½ timme på hela dagen så förhoppningsvis sover hon ett tag till för det behöver hennes lillkropp! :)


Nä nu ska ja se på lite tv och kolla hur läget står till på min farm! :)

Av Annsofie - 7 oktober 2009 08:51

Det är verkligen guld värt när Vilda har haft en bra natt... vilket hon har haft inatt... tror hon vaknade vid halv 4 första gången och andra strax före 7! :)

Vi somnade iaf om och klev upp strax efter 8 så nu har man fått i sig lite frukost och ser på lite tv i väntan på att lilltösa ska bli småtrött igen. Just nu sitter hon och gör sin favoritsyssla... pruttljud med läpparna...*skratt*


.........


Så... nu är hon laggd... Ska passa på att göra mig iordning medans hon sover så att det bara är matning och påklädning av henne kvar sen när hon vaknar... Vi ska ju iväg och träffa Johanna och Maxen... vi ska gå runt Ryggis hade vi tänkt! :)


Ha en superfin höstdag allesammans!


Av Annsofie - 6 oktober 2009 20:46

Då äre dags för "Desperate"...*tjohooo*

Ska göra mig en kopp te och mysa ner mig i soffan och hålla tummarna på att Vilda sover igenom hela avsnittet så jag kan ha full koll på vad som händer! :)

Henke har precis stuckit iväg på innebandy...*suck*


Vet inte riktigt vad som händer imöra... Ska iaf börja dagen men en liten promenix runt "ryggis" med Johanna och Maxen... sen får vi se vad som händer... åker förmodligen bara hem och slappar men vi får se...


Nä 3vlig kväll på er allesammans...

Ovido - Quiz & Flashcards