Alla inlägg den 22 december 2009

Av Annsofie - 22 december 2009 23:35

... ska jag vara duktig och bidra jag också!


Har så många gånger funderat på att skänka pengar till tex RäddaBarnen, RödaKorset mfl men det blir aldrig av. Detta beror nog mest pga lathet men tror även det beror på att jag tycket att tex 100kr känns så fnuttigt... det kan väl inte göra nån skillad... men det gör det faktiskt...

Sen skulle det kännas så himla mycket bättre om man fick ett bevis på att pengarna verkligen går till nått bra ist för att man bara märker att det dragits 100kr ifrån ens konto till nått man inte vet vad...


Nu finns möjligheten till detta...


En arbetskamrat till mig är nere i Tanzania och jobbar som volontär på ett barnhem och dom har ett projekt som heter Tuleeniprojektet och via hennes blogg http://santoo.blogg.se/ kan man sedan följa hennes vistelse där och ta del av förändringarna dom kan genomföra med hjälp av dessa pengar.


Vore roligt om så många som möjligt kunde skänka en slant för att hjälpa Sandra och hennes vänner i deras arbete för barnen.

Skriv gärna en komentar om det är fler som tänker haka på! :P


För att sätta in pengar:


Kontonummer: 9022-3326064  (Länsförsäkringar)        

Avsändare: Tuleeni + Namn

(då det inte fanns så mycket plats att skriva på så skrev jag Tuleeni+AC och sen lämnade jag en liten kommentar på Sandras blogg)


Vid frågor eller funderingar kontakta gärna Sandra via hennes blogg http://santoo.blogg.se

Av Annsofie - 22 december 2009 15:56

... bär det iväg på årets sista Babysim... ska bli skoj! :)


Förmiddan har spenderats ute i Birsta... Jag har käkat jullunch på jobbet och Henke och Vilda har strosat runt lite inne i BirstaCity! Mötte upp dom när jag hade käkat klart å så gick vi en liten stund till... sen fick Vilda sen lunch å sen for vi hemöver! Nu ligger båda två å sover men ska strax väcka dom så vi hinner göra oss iordning för att fara iväg.


När vi kommer hem ikväll ska vi nog bara ta det lugnt... mysa... slappa... leka... Sen håller vi tummarna för att Vilda sover lika bra inatt som igår... 9 till halv 5... :P


Hejsvejs...

Ovido - Quiz & Flashcards