Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Annsofie - 3 juni 2009 18:32

Japp idag blev lillskruttan 1 veckan gammal och vi började denna fina dag med att hitta navelstumpen i blöjan imorse... så nu är hon en stooor kicka! :P


Sen har BVC har varit här idag och surrade lite... å vägt... 3620g har hon gått upp till... så nu har hon passerat födelsevikten med 2g! :)

Natten till inatt har faktiskt varit rätt så lyckad... Vi (dvs Vilda och jag) somnade till vid 2 tiden efter en massa mat och kel. Å då hade hon sovit mellan 21-00... Sen vaknade hon vid 4 och sen vid 6 tiden... Vid 7 vaknade hon till och var klarvaken så Henke tog henne så jag kunde sova en stund till och när jag vaknade vid 10-11 tiden så ligger mina älsklingar breve mig i sängen och snarkar i takt! :P

Sen badade Henke och Vilda en stund och när jag tar av henne blöjan och ska lyfta ner henne i badet bubblar det till i lillmagen och tjoff så hade vi bajs över heeela badrumsgolvet... Höll på att dö av skratt... och inte blev det bättre när jag insåg hur nära Henke var på att få allt över sig där han satt i badkaret... Hade jag bara hunnit rikta henne 2 dm åt sidan så... *skratt*


Nä nu ska jag ta och se på lite tv och njuta av lugnet innan det är dags för matning igen! :)

-

Ovido - Quiz & Flashcards