Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Annsofie - 6 januari 2010 22:45

Hittade denna lista på JohannaS blogg och blev sugen på att dela med mig av lite onödig fakta...

 

Namn: Eva Annsofie Carlström

Kallas för: Annso

Stjärntecken: Lejon

Höger eller vänsterhänt: Höger

Piercingar: I öronen

Tatueringar: Japp 2 st

Längd: Ca 170

Skostorlek: 39/40

Hårfärg: Tråkig för tillfället

Fräknar: Nja ska vara nån enstaka då

Motto: *pass*

Kär? Ja

Önskar du att du bodde någon annanstans? Både ja och nej... Vore juh inte så tokigt att bo i nått varmare land men skulle inte klara mig utan alla nära och kära

Tycker du att du är attraktiv? Nä det kan jag inte påstå att jag tycker...

Dricker du? Jajjamensan... massor... mest vatten och dricka!

Röker du? Icke

Vilket schampo använder du? Det som står i duschen

Vilken parfym använder du? Den jag fick av Henke i julklapp... nån från Christina Aguilera...

Vad är du rädd för? Att förlora dem jag älskar... att det ska hända min dotter något

Gillar du att tvätta? Nä vem gör det?

Gillar du berg- och dalbanor? Jaaaa!!!

Senaste…

Filmen du hyrde? Kommer inte ihåg

Filmen du köpte? Kommer inte ihåg

Låten du hörde: Blinka lilla stjärna (Henkes pappa på munspel)

Låten du laddade ner? Minns inte

Personen du ringde? Mamma och pappa

Personen som ringde dig? Pappa

TV-program du såg? Sprängaren

Person du tänkte på? Ojojoj... tänker på så många hela tiden :)

Favorit…

Låt: Finns så många bra så det går inte att välja...

Sak att göra: umgås med nära och kära

Sport: Usch... gillar inte sport...

Dryck: Te

Kläder: Tunikor i massor (nyblivna mammors räddning)

Film: Twilight 1 & 2

Bil: Japp 4 stycken... 1 Peugeot, 2 Bubblor, 1 volvo p1800

Serie: Drar väl till med Våra bästa år... bra för det gör inget om man inte ser på flera månader... när man väl ser så har det inte hänt nått ändå...

 

Har du någonsin…

Gråtit över en pojke? Too many times...

Gråtit över en flicka? Hmm... tror faktiskt inte det...

Ljugit för någon? Jo då det har jag

Varit i slagsmål? Japp

Blivit arresterad? Nepp

Träffat någon från internet IRL? Ja... var juh så jag träffade Henke :P

 

Antal…

Gånger du varit kär? Massor med gånger

Gånger ditt hjärta brustit? Lika många gånger

Hjärtan brustet på grund av dig? En gång som jag definitivt vet iallafall

Tjejer du kysst? Hmm... ja nån har det väl blivit på fyllan och villan

Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Flera stycken... dock inte så många som man umgås med

Gånger ditt namn varit med i tidningen? Hmm... några gånger vad jag vet... Förlovning och födelseannonserna... hälsningar vid Alla hjärtansdag osv


Senaste…

Boken du läste? Håller på att läsa "Det ska bli ett sant nöje att döda dig"

Personen du fick e-mail av? Veckobrev av min chef Sophi

Personen du fick brev av? Länge sen man fick nått brev... fick dock en massa fina julkort :)

Personen du fick sms av? Henke

Gången hela din familj åt middag tillsammans? Hmm... var nog annandagen då vi firade jul hemma hos mamma och pappa...

Saken du köpte? Gröt till Vilda

Vad har du gjort idag? Varit hemma med Vilda... käkat midda hos svärföräldrarna

Brukar du svära mycket? Ja tyvärr

När stiger du upp på morgonen? Så sent som möjligt... brukar dock bli runt 9 tiden

Vad har du på dig? Långkalsonger och tunika

Vad ska du göra ikväll? Mysa i soffan

Vad är du allergisk mot? Inget vad jag vet

Var har du ont? Skallen

Använder du hårspray? Japp

Kan du stå på händer? Nä tror inte det... inte många sekunder iaf...

Håkan Hellström eller The Ark? Helst ingen alls

Salt eller socker? Både och

Gillar du ketchup? Japp

Är du glad nu? Nja

Var du glad igår? Ja ja tror det

Vad dansar du till? Typ allt

Stockholm är… ? Fin stad

Göteborg är… ? långt borta

Kan du sjunga? Jag kan, men inte bra

Spaghetti eller makaroner? Spaghetti

Land du vill besöka? Usa

Av Annsofie - 6 januari 2010 16:31

... va den här dagen har varit tråååååkig och seeeeg! Attans kyla som gör så att man inte vågar och orkar gå ut!

Vi har som ni kanske förstår bara varit hemma och Vilda har drivit mig näst intill vansinne... Finns inge värre när hon är trött men inte vill sova... inte vill leka... inte vill gosa... inget som duger! Blev tom tvungen att slå en pling till Henke och beklaga mig lite!

Om lite mer än en timme kommer han iaf äääntligen hem och då ska vi iväg till hans föräldrar på midda! Skönt att slippa klura ut va man ska laga! :P Sen så kommer han va ledig i 4 dagar... *wee* Sen jobbar han månda och sen är han i Stockholm tisda och onsda... då flyttar Vilda och jag ut till mamma och pappa! :P


Nä ska väl ta och ge skruttan lite mellis så hon klarar sig tills der är dags för gröt...


Byebye...

Av Annsofie - 6 januari 2010 11:09

Tror jag har världens sötaste lillpropp här hemma... La henne för en liten stund sen så att hon skulle hinna sova lite innan det är dags för lunch... Ett bra tag hörde jag hennes protester från sovrummet men så plötsligt blev det tyst... Gick in och kikade... då har hon somnat... sittandes... å med ett gosedjur som huvudkudde! :) *ååå* Älskade unge!!!

Knäppte ett kort med mobilen men hittar inte sladden så jag kan inte föra över till datorn... det får bli en annan gång!


Nä nu ska jag fortsätta mumsa på min lunch... äpple och keso! :P

Ovido - Quiz & Flashcards