Alla inlägg under juni 2009

Av Annsofie - 16 juni 2009 23:12

Ja jag måste säga att dagen har flytit på riktigt bra... även om jag var nervös för att första dagen hemma själva skulle gå åt pipan! :P

Gummsan som alltid annars brukar sova större delen av dagarna har idag endast sovit 3 timmar totalt... ätit typ 1000 gånger och lika många gånger gjort i blöjan! *skratt*

Men nu sussar hon iaf sött i sin säng och sängmobilen går varm och nu återstår bara att se hur många timmar hon är sugen på att sova innan det är dags för mat och blöjbyte igen! :P


Säsongsavslutning av Desperate idag... Snacka om att jag blev glad när jag insåg att det var extra långt avsnitt! *wee* Så... ni som såg... vem var det som stod brud i slutet? :P *nyfiken*


Ska väl börja göra oss iordning för att krypa till kojs... så natti på er...


Av Annsofie - 16 juni 2009 14:01

... idag damp denna ner i brevinkastet!

Tog endast 2 dagar och var fraktfritt... kan det bli bättre? :)

_

Av Annsofie - 16 juni 2009 09:53

... imorse när jag slog upp ögonen och insåg att klockan var 8... och lillsnosan låg mellan oss och sov djupt... Hon har nämligen inte vaknat en enda gång på heela natten! (vad vi vet iaf)

Men pga att hon inte vaknat för att äta på 8 timmar så kan jag lova att brösten var sprängfyllda när jag vaknade... iläggen var helt genomblöta så det var bara till att gå upp och pumpa ur! :P

Pumpade... käkade frukost och läste tidningen i lugn och ro och sen väckte ja mina små sömntutor 8:30... Kröp ner breve dom och så låg vi och myste 15 minuter innan vi klev upp.


Henke han har begett sig iväg till jobbet... Han jobbar 9:45-19:15 idag så han är borta heela dagen! *suck* Så vi får väl se vad vi kan tänkas hitta på... Ska iaf trotsa vindarna och gå en sväng till mormor med lite grejjer men sen får vi se vad som händer... slutar väl med att vi bara myser ner oss i soffan och se på lite tv! :)


Ha en bra dag...

Av Annsofie - 15 juni 2009 22:08

Idag har vi varit ute i Birsta och rännt lite... Ville se om jag kunde hitta nå glasögon hos Synoptik eftersom dom hade kampanj "Köp 2 betala för 1" men icke sa nicke... slutar väl med att jag bara byter glas i dom bågar jag redan har! *trist*

Började iaf med att åka upp till Babyproffsen... läste Sophie och Hugo's blogg häromdagen och blev så inspirerad att köpa en paraplyvagn där man kan klicka fast bilbarnstolen så att man slipper kånka och dra med sig storvagnen hela tiden... Så vi köpte oss en... bild finns här nedanför...

Sen var vi och kollade på en soffa på Boom... hittade en som vi gillade men är ändå lite osäker på färgen... så vi får se... Måste ju kännas rätt till 100%... är ju lite slantar det handlar om!

Sen for vi på Willys och handlade och sen for vi hem och sen har vi bara myst här hemma!


Lillsnurpan har ätit som aldrig förr ikväll så snart lär det väl säga dunder och brak i blöjan! *skratt* Hon har iaf precis fått på sig jamasen och nu är det bara att invänta att hon ska lägga igen dom små blå...

_

Av Annsofie - 15 juni 2009 10:57

Sista dagen med älsklingen hemma för imöra börjar han jobba igen! Hur ska detta gå? :s

Om det är nån som känner för att komma och hälsa på så är det bara att hojta till... kommer vara sååå sällskapssjuk! :P


Natten har iaf varit som en dröm... La Vilda kl 23 och hon somnade på stört... Sen vaknade hon och ville ha mat kl 4 och sen vid 8. Henke fick ha henne uppe ett tag så jag skulle få sova några minuter till men hon blev lite grinig så hon fick komma och lägga sig med mig... och hon tvärslocknade! För 45 minuter sen klev jag upp men hon ligger fortfarande kvar och snusar sött i våran säng... Henke också! Ska nog gå och väcka dom strax! :P

Sen måste vi in till stan en sväng och lämna tillbaka bågarna jag hade lånat över helgen... tror tyvärr inte det blir nån av dom så jag får fortsätta min jakt!


Hoppas alla får en bra dag trots detta trista väder... bye...

Av Annsofie - 14 juni 2009 17:22

... lite lugn och ro! Lillskruttan har varit lite halvkinkig idag och när Henke vid 15:30 for iväg till garaget var jag lite halvorolig hur det skulle gå... men nu sover hon sött i liften och jag njuter av att bara få vara en liten stund! :P

Gruvar mig inför tisda då Henke ska börja jobba igen... Har juh bara haft stumpan själv 2 dagar hittills och dom dagarna gick väl lite sådär... Är juh guld värt när man har nån i närheten som kan avlasta en några minuter då och då! Men men... det är bara att vänja sig! :P


Nu ska jag passa på att få i mig lite midda... hadé...

Av Annsofie - 14 juni 2009 12:10

Inatt har inte lillstumpan varit nådig mot sina stackars föräldrar... Strax efter 3 nån gång lyckades vi komma i säng och sen fick jag ligga ytterliggare en timme och stoppa i lillnappen som hon envisades med att tappa hela tiden vilket gjorde att hon blev gaaalen... Sen fick jag väcka Henke och be honom ta över! *pust*

Vaknade imorse och vi tyckte båda det kändes som om vi hade gått igenom 7 svåra år och hade vääärldens huvudvärk! Men sen när man vänder sig om och tittar på henne där hon ligger mellan oss i sängen och myser känner man att det var värt varenda sekund... hon fick juh somna gott till slut! :)


Vet inte vad dagen har att erbjuda... är ju inte världens bästa väder... Skulle iof behöva åka ut till Birsta och kika på ett par nya glasögon men ja vet inte om jag orkar! :)



Av Annsofie - 12 juni 2009 12:01

Inatt har gummsan varit heeeela underbar!!! Vi kom isäng rätt sent... tror klockan var halv 1 eller nått. Eftersom hon innan sänggång inte hade visat minsta fnuttiga tecken på att va trött befarade vi det värsta... dvs att natten skulle bli jobbig... men ack så fel vi hade.

Henke gick och la sig med henne medans jag gjorde iordning mig och när jag kom till sängen sov dom båda... och jag somnade själv på bara några minuter. Kl 5 vaknade jag till av att hon låg och gnydde så hon fick lite mat och tvärslocknade och sov till kl 9.

Tror vi låg och myste och prata med henne i 1 timme innan vi klev upp... bara ääälskar sånna stunder... då hon ligger och bara tittar på en med dom där underbara ögonen och småler och gör dom där söta grimaserna som får en att smälta! :P


Idag vet ja inte riktigt vad som händer... skulle behöva åka in till optikern men vet inte hur pass sugen man är på att åka in till stan idag under studenten... Får se får se...


Ringde förrästen och bokade tid hos Familjerätten idag så den 29:e ska vi in till dom och fastställa faderskapet! :P Då blir älsklingen äntligen pappa även på papper! :)


Nä nu ska jag ta och plocka lite i köket innan lillsnurpan vaknar och vill ha käk!

Ovido - Quiz & Flashcards