Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Annsofie - 12 maj 2009 22:16

Idag fick ja nå pajfnatt... Blev paj både till midda och nu till kvällsfika!

Men det är aldrig fel med en alldeles nygjord smarrig paj! :P

_

Av Annsofie - 12 maj 2009 14:22

Kom på häromdagen att jag, nu när jag varit sjukskriven, måste se till så att min lön stämmer någorlunda. Var ju på 3 heldagars kurs i mars och jag ringde runt och hade mig för att få allt att flyta på som det skulle... På jobbet sa dom att bara det var ok för försäkringskassan att jag gick upp till heltid under dessa 3 dagar så skulle det inte va nå problem... Men vad är det jag ser... Jo jobbet har juh dragit 50% av dagarna ändå... *tror jag blir gaaalen*

Så idag har jag suttit i telefonen... först pratade jag med jobbet där dom sa att det är försäkringskassan som ska betala hälften och sen pratade jag med försäkringskassan och där sa dom att eftersom det är jobbet som ska betala kursen så får dom stå för lönen helt och hållet dessa 3 dagar (vilket jag håller med om) Till slut så löste sig allt iaf och jobbet skulle betala ut dessa pengar i samband med nästa lön! *pust*

Hon jag pratade med var iof trevlig men hon lät lite halvsträng ändå och informerade mig att "så här brukar vi verkligen inte göra" å bla bla bla... Men hur ska man veta hur man ska gå tillväga när ingen man pratar med vet hur man ska göra... varken dom på jobbet eller lönekontoret... tro fan det blir strul då! *suck*


Ringde löööven förut... han hade råkat ut för en lite olycka på jobbet... En pall hade varit för högt lastad och hade vält när han skulle lasta av lastbilen så pallen hade vält över trucken där han satt så att framrutan hade gått sönder... *hua* Han hade lyckats täcka för ögonen men hade fått ett liten sår på näsan och pannan! :( Usch... var så nära från att be honom åka hem så att jag fick krama och pussa lite på honom!


Hade iaf supertrevlig igår hos svärföräldrarna... Från början skulle det bara vara dom 2, jag, Henke och Henkes farmor... som det brukar vara... men det slutade med att vi var 10 pers! :) Ruskigt trevligt som vanligt att få träffa famlijen Ljungberg dvs Henkes faster med familj! :)


Jaja... Nu ska jag hänga lite tvätt och sen ska jag ta och baka en ananaspaj! :P Sen är det bara till att vänta på att Henke ska komma hem så man får gå på en promenix!


Byebye...

Ovido - Quiz & Flashcards