Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Annsofie - 13 maj 2009 21:34

Finns inge värre när Henke jobbar långdagar... och sen ska iväg på kvällen... som tex idag då han jobbade 9:45-19:15... hann vara hemma i ca 45 minuter och sen for han iväg på innebandy och kommer väl hem 22:30 nån gång! *suck*

Men men... nästa vecka är tydligen innebandyn inställd och sen har dom bara en spelning till innan dom slutar för säsongen...

Ja å vad har jag gjort idag då... jo jag har monterat ihop sängmobilen och lekmattan till "liten"... bilder kommer lite senare... Fixat lite innen i badrummet... Skrivit förlossningsbrev... mm mm mm... Till midda så blev det stekt ris med lök och majs och till det blev det chickennuggets, gurka och sötsursås. Här nedan har ni en bild på mina "kokkonster" *skratt* Inte så värst färggrannt men gott var det! :P


Nu nu ska jag se slutet på Grey´s och sen ska jag kladda ihop lite chokladbollar för Henke gav mig en liten pik på att han var sugen på det... så då ska jag överraska honom med det när han kommer hem! :)


Bye...

-

Av Annsofie - 13 maj 2009 15:23

Här kommer dom efterfrågade recepten på pajerna! :)


Ananaspaj Ugn 225 grader


Deg:

150 g smör

1 dl socker

3 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver


Smält smöret. Blanda med socker, mjöl och bakpulver. Tryck ut i en form


Fyllning:

2 dl creme fraiche

1  burk avrunnen krossad ananas

1 ägg

1 dl socker

1 tsk vanlijsocker


Blanda ihop ingredienserna till fyllningen och häll den i forman.

Grädda längst ner i ugnen 25-30 minuter.

Låt svalna.


Servera med vaniljglass! :)


Kassler, broccoli & purjopaj Ugn 200grader


Deg:

125g smör

3 dl mjöl

2 msk vatten


Blanda ihop, låt stå kallt 10 minuter. Tryck ut i form och förgrädda 10 min


Fyllning:

300g kassler

½ purjolök

Broccoli


Fräs kassler och purjo några minuter


Äggstanning:

3 ägg

3dl mjölk

svartpeppar och salt


Fyll den förgräddade formen med fyllning och häll över äggstanningen och strö över rikligt med riven ost. Grädda i mitten av ungen 30-40 minuter.


Hoppas det ska smaka! :)

Ovido - Quiz & Flashcards