Alla inlägg den 11 november 2009

Av Annsofie - 11 november 2009 23:48

... har jag kommit på vad jag önskar mig i julklapp... TÅLAMOD!!!


Egentligen ska jag inte klaga för Vilda är verkligen världens bästa unge! Ni andra mammor tycker nog det om era barn men detta är MIN blogg å då är MIN unge bäst! :P

Hon är för det mesta go och glad... När hon var mindre verkade det som om hon tjurade på för precis allt och ingenting men nu är hon grinig när hon har en anledning... tex hungrig eller trött... Det är faktiskt inte så himlans ofta som vi går här hemma och svär för att vi inte kommer på vad det är hon gnäller över! :) För tillfället äre iaf smågaddisarna som retar upp henne! Dom retar även gallfeber på mammsen!


Hon har varit lite halvtrött idag... har glömt bort antal gånger jag har laggt henne...

Oftast brukar hon slumra till vid lunchtid och då brukar hon sova 30-60 minuter... men idag chockade hon mig med att sova i nästan 2 timmar... men eftersom hon har sovit lite dåligt nu på nätterna behöver väl henne lillkropp ta igen sig lite extra. Gissa om jag blev förbannad när det är nån jä*el som börjar borra med en slagborr så hela huset skakade!!! Å mitt lilla hjärtegryn flyger rakt upp i sängen och börjar gallskrika... ni skulle ha sett hennes blick... hon var vettskrämd och skakade och tårarna bara sprutade! Tyckte så himlans synd om henne att hon blev väckt på det sättet och gick absolut inte att trösta... så himla rädd hon måste ha blivit... tom jag grät en skvätt för hennes skull. ;(


Vid 20 tiden hade hon iaf varit vaken i 2 timmar och det var dags för natten men inte ville hon sova inte... när pappsen hade kommit hem å allt... då ville hon juh ha lite kvalitetstid med honom... så vid 21 lyckades han få henne i säng! Än så länge har hon bara vaknat 1 gång och velat ha nappen så det är väl dags för lite käk snart! :P


Fick för mig att det var torsdag idag... å va härligt tänkte jag... då jobbar bara Henke 1 dag till sen är han ledig 4... Snacka om att jag blev besviken när jag insåg att jag var helt ute och cyklade! :( Hmm... undra vad man ska fylla den här extra dagen med tro!? En sak är säker... jag vågar mig inte ut på stan eller till Birsta... har fanemig bestämt mig för att inte handla nå mer braåhaigt denna månad... Det enda jag får köpa är saker Vilda måste ha och julklappar å då gör jag det i närheten av Henke så man har nån som hojtar till när det är stopp! :)


Nä nu ska jag ta och plocka undan lite i köket efter mitt misslyckade brödbak sen blire natten!


Hadé!

Ovido - Quiz & Flashcards