Alla inlägg den 25 november 2009

Av Annsofie - 25 november 2009 23:23

Tack alla för att ni bryr er om hur lilla Vilda mår... det värmer! :)

Kan iaf meddela att hon mår betydligt bättre... ingen feber alls men än så länge är hon inte samma lilla VIlda än... det är nått som besvärar henne... om man bara visste vad... Verkar som om hon har ont nånstans... grinig för minsta lilla. Lägger man ner henne för att tex byta blöja gallskriker hon! :(

Sen är hon fortfarande välldigt trött och eftersom hon bli väckt av att nått är fel så är det inte så ofta som hon får sova tills hon är utvilad vilket resulterar i att hon bara orkar vara vaken en liten stund och sen blir hon grinig och grött igen! Men lägga ett trött och grinigt barn är inte det lättaste alla gånger så det är lite smått utmattande!


Idag for vi iaf bort till Bergsåker för att jag tänkte vaccinera mig... å det var slut... igen... Dom hade fått 1000 doser idag som tog slut på en gång... Mer kommer på freda! VARFÖR kunde dom inte ha sparat dom där fjuttiga 1000 och använt dom på fredag också? Så man slipper åka dit varenda jävla dag bara för att vända!?!?! Är så himlans less på detta nu!!! Känns juh inge roligt när man har ett barn som är för litet för att vaccineras själv men vi som föräldrar aldrig hinner dit i tid för att få! Inte så roligt att behöva släpa runt på Vilda fram och tillbaka heller hela tiden men vad ska man göra när man inte har barnvakt!

Men tappar orken och lusten...


Åkte ist upp till Sidsjöbacken för att hälsa på pappa/morfar... Han var en ängel och tvättade av våran bil innan vi for därifrån. Inte för att det var nå tvättabilväder men det behövdes verkligen! *tack pappsen*

For hem till Johanna och Markus i Skönsberg på lite fika... fruktsallad och glass! *mmm*

Eftersom Vilda har så himlans svårt att komma till ro och sova när man är borta, även om hon är hur trött som helst, så blev vi inte där så himlans länge utan for hemöver igen... Vilda sov i bilen... sov 1 timme i bilbarnstolen inne i sovrummet... vaknade... fick mat... blev grinig... somnade igen och sov 1 timme till och vaknade lagomt till att pappsen kom hem! :)


Har lite smått börjat julpynta lite här hemma... Nu måste jag bara köpa en bokhylla så jag får undan allt från golvet och så måste jag så klart försöka bli av med mina jädrans Leksvikcdpelare... slutar väl med att jag får dras med dom ända tills man åker in på hemmet! :(

Sen har jag lite beslutsångest över vårat vitrinskåp... Ska jag ha kvar det eller köpa ett nytt... vitt... vilket min ekonomi inte direkt tillåter för tillfället... Aja... får se...


Nä nu ska jag inte och kika lite på Ansiktsboken och äta klart min lussekisse! :P

Ovido - Quiz & Flashcards