Alla inlägg den 21 november 2009

Av Annsofie - 21 november 2009 22:36

Det gör så himlans ont i mitt mammahjärta när Vilda inte mår bra! Hon har varit välldigt tjurig i stort sett hela dagen... Hon och jag har spenderat dagen hemma hos mina föräldrar och så fort jag har vänt ryggen åt henne har hon stortjutit... nån som börjar bli lite väl mammig tro! :s

När vi kom hem vid 18 tiden tyckte Henke hon såg lite blank ut på ögonen så vi kollade tempen... 38,9! :( Hon fick alvedon och gröt och sen trode jag att hon skulle somna för hon var sååå trött... har juh bara sovit typ 3 timmar på hela dagen! Men inte då... vet inte om det är magen som är dum eller om det är nån till tand på g men hon har varit helt gaaalen! Nu verkar det iaf som att hon har somnat till så nu hoppas jag att hon iaf får sova några timmar i lugn och ro!

Man känner sig så maktlös... finns inge värre än att se hur krokodiltårarna rinner nedför hennes söta små kinder! :(

Mamma älskar dig hjärtat!!!

 

Nu ska jag plocka undan lite och kanske se lite på Transformers sen äre nattinatti... Får se vad som händer imöra... Skulle egentligen ut till Birsta med brorsan men om Vilda inte är nå kry så kanske vi åker ut till mamma igen och sällskapar henne... pappa skulle tydligen iväg och jaga! Å så får jag lite avlastning och kanske kan få vila nån timme eller två! :)


Mamma och jag var förrästen ut i skogen en sväng idag... fick passa på medans Vilda tog en powernap... Plockade en massa svamp så här skare syltas... till Henkes stora förtjusning... som han har tjatat! Fick även med mig en kasse toppmossa och 2 smågranar hem så här skare snart bli lite julfint! :)


Nä nu får det va nog för idag... natti...

Av Annsofie - 21 november 2009 00:27

Har en liten dotter som ligger här breve mig i soffan och är såååå pigg!!! Hon surrar, sprattlar, slår och leker och verkar inte ha en minsta tanke på att sova! Hmm... är iaf såå skönt att Henke ligger med henne på soffan inatt igen så jag får lite lugn och ro... hon har juh blivit så himlans svårflirtad på dagarna... Så länge vi är ute och flänger skiner hon som en liten sol men så fort vi kliver innanför dörren blir hon som en helt annan bebis... Hon tjurar och skriker och det är typ inget som duger i mer än 5 minuter! *pust*


Idag har hon även kommit på att man kan bita på saker som stoppas in i munnen... Trodde jag skulle smälla av när jag la mig för att ge henne lite mat och det första hon gjorde var att bita mig i bröstvårtan... å tror ni hon släppte taget?! Icke! Var bara till att försöka dra ut den vilket resulterade i ett fint litet sår på undersidan! :( 3 timmar senare när det var dags för mat igen... så gör hon exakt samma sak! Vet inte vad jag ska ta mig till... Dom andra gångerna hon har fått mat idag har det iaf gått bra... men jag blir så nervös varje gång det är dags... Är dom där mysiga stunderna borta för alltid?! ;(


Nä nu äre iaf dags för sängen... måste juh va pigg imöra så man orkar underhålla lillpirayan! :)

Ovido - Quiz & Flashcards