Alla inlägg den 22 november 2009

Av Annsofie - 22 november 2009 07:14

Lillskruttan våran är dålig! :(


Igår när jag skrev hade Vilda precis somnat till efter en lång och jobbig dag... hon som 1½ timme!!! Kollade tempen på henne igen... 40,1... ringde sjukvårdsrådgivningen eftersom hon hade så hög feber och verkade ha så himlans ont i magen!

Gav henne alvedon och lyckades till slut få i henne lite vätska... efter ca 1 timme hade febern gått ner till 39,7 vilket dom på rådgivningen tyckte var jättebra! Sen somnade vi till allihopa... men gud va dåligt jag har sovit... Har vaknat flera gånger och varit panikslagen och varit tvungen att kolla så hon har andats och sen har det krypit i kroppen... har inte kunnat legat still och har varit uppe och traskat ett x antal gånger!


Nu vid 6 tiden då vi vaknade till kollade jag hennes temp igen och det låg strax under 38 så nu hoppas jag att den håller sig där nere men hon har fortfarande så himla ont i magen... hon tar i så hon håller på att spricka men det kommer inget... Så nu har jag precis kommit tillbaka ifrån sjukhuset där jag har hämtat lite microlax som jag ska ge henne sen när hon har vaknat för att se om det blir bättre.

Nu har hon inte bajsat sen igårmorse och så lång tid har det aldrig gått förrut!

Lillskruttan! :(


Men varför blir hon såhär? Är det nått hon inte tål? Igår gav jag henne bröstmjölk... ersättning... lite biffstroganoff till lunch och lite mangopuré till efterrätt... 2 majskrokar och gröt på kvällen! Å så 2 teskedar plommonpuré som jag hoppades skulle sätta fart på magen men icke!

Det nyaste för henne är biffstroganoffen som jag började ge henne lite i förrgår... kan det vara nått där i som hon inte tål? Borde det inte ha märkts första dagen i sånna fall?


Aja... som sagt just nu sover hon så ska prova "laxen" sen när hon vaknat... så vi håller tummarna!

Ovido - Quiz & Flashcards