Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Annsofie - 19 augusti 2009 17:19

Ja dagen har gått betydligt bättre än väntat...

Den började väl inge vidare när lillskruttan började visa tendenser till att va på tjurhumör...

Lyckades till slut åka in på stan och hämta ut biljetterna och när jag kom hem bestämde ja mig för att gå ut och gå en sväng för att Vilda skulle få i sig lite friskluft så att hon skulle bli lite gladare... Och mycke riktigt... efter 1 tim & 15 min promenix och lite käk när vi kom hem så var hon på strålande humör... Å nu har hon somnat igen efter att ha suttit en liten stund i babysittern och pratat med sina leksaker... Så nu håller vi tummarna för att hon är lika go och glad när hon vaknar sen! :)


Men börjar tro att hon lider av nån form av sömnsjuka... jädrans va hon ska sova hela tiden... Förrut brukade hon va vaken 1-2 timmar men nu kan hon bli trött igen efter bara 15-20 minuter! Hmmm... Ska iaf ta ett litet snack med BVC imöra när jag ska dit! :)


Nu ska jag ta och grejsa lite och förberede middan tills kärleken kommer hem... Är iof inte förrän om 2 timmar men ändå...


Byebye...


Ps. Tack Therese för du finns... för allt du gör och säger! Det värmer värkligen! Du är guld värd gumman! :) *kramis*

Av Annsofie - 19 augusti 2009 09:24

Efter grin kommer sömn!


Vilda var ruskigt trött igår eftermidda efter att ha grinat och tjurat sig igenom större delen av dagen... Hon somnade ju som jag skrev igår när vi var på Grossen och handlade. När vi kom hem fick hon sova vidare i bilbarnstolen och där låg hon och snarkade sött till kl 22 då hon småvaknade och fick sig en ny blöja och lite mat. Sen somnade hon om igen...

När hon vaknade imorse 7:30 hade hon alltså sovit från 19-7:30 med undantag för matning 22 och halv 4... Ruskigt bra natt måste jag säga! :)


Skulle egentligen ha träffat MariaJ idag på stan och fikat men eftersom Vilda har varit så knepig i humöret så blir vi nog tvungen att stanna hemma idag och bara ta det lugnt... Måste dock in på stan och hämta KillerQueen biljetterna men sen blire raka vägen hem igen... Å sen hoppas jag Vilda blire en lite gladare tös! :)


Stod igår och grät floder samtidigt som jag lagade mat... Finns inge värre än att se Vilda ledsen... Bilden av hennes rödgråtna ansikte... tårarna som rinner ur småögonen och munnen som skriker sig alldeles hes finns hela tiden i mitt minne och i mitt hjärta... och ja blir så ledsen när jag inte kan göra henne glad! :(

Nu sover hon iaf fridfullt i sin säng med snutten under armen och täcket uppdraget över öronen och hon är bara världens finaste och goaste unge! :)


Nä nu ska jag ta och plocka undan efter min kära sambos frukostfikande och sen äre bara att invänta att tösa vaknar så vi kan åka in till stan och hämta biljetterna! :)


Byebye...

Ovido - Quiz & Flashcards