Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Annsofie - 20 augusti 2009 21:38

I måndas var ju vi upp till Östersund... Var in på HobbyBoden och handlade lite som vanligt! :)

Å så ikväll när jag var inne på internetbanken upptäckte jag nått skumt... Dom har dragit extrapengar ifrån mig!

Jag hade handlat för 74,50 vilket var draget men sen hade dom även dragit 90kr!

Ringde telefonbanken och surrade lite med dom och dom meddelade att 74,50 var draget i måndas 14:51 och att det var ett signaturköp, dvs jag skrev på kvittot och allt detta stämmer... Sen 15:11 var det draget 90:- och enligt deras uppgifter var det draget med hjälp av PINkod... Ruskigt mysko eftersom vi då inte var kvar i butiken.

Först trode jag att dom kanske hade slagit in fel summa och att köpet hade blivit avbrutet för då kan dom ju ibland pengarna reserveras vilket syns som minus på internetbanken... Men nu är juh pengarna dragna 20 minuter efter att jag lämnat butiken... :( 

Ska iaf ringa HobbyBoden imorgon och kunde dom inte göra nått vilket dom absolut borde göra så skulle jag kontakta telefonbanken igen och så skulle dom göra en kortreklamation och så blire polisanmälan!


Blir bara så himla fundersam... hur kan nått sånt här hända?!?! *hmmm*

Av Annsofie - 20 augusti 2009 17:35

Precis tömt kameran så jag bjussar på 2 bilder...

På ena kortet har Vilda precis insett att ett kaninöra kan vara riktigt bra att ha ibland och på det andra är Vilda uppe i det blå! :P

-

Av Annsofie - 20 augusti 2009 17:14

När gummsan vaknade förrut så drog jag bort täcket ifrån sängen och la henne på rygg på Henkes sida och så la jag mig breve på min sida och pratade lite med henne... och vipps så rullade hon över till mage!!! Sen satte hon i armbågarna och sträckte upp huvudet så högt hon bara kunde och skrattade till! Haha... hon var så söt! :)

Var in och läste lite på internet och det vanligaste är att dom rullar runt vid 5-6 månadet men som tidigast vid 3 månader... och det är juh Vilda om 7 dagar! *stortjejen*

Tänk va tiden går fort! :)


Nu har jag precis laggt skruttan... Ska väl passa på att börja förbereda middan medans hon sover så hadé...

Av Annsofie - 20 augusti 2009 14:46

Dagens promad blev en sväng runt Sidsjön totalt 3,2 km som avslutades med en saftpaus på morfars jobb... Vilda sov gott hela tiden! :)


Hon har sovit dåligt inatt... vridit och vänt på sig hela natten och skrikik i sömnen! :(

Vi klev alla upp vid 9 och kl 10 blev gummsan trött och slockade... lägligt då vi skulle vara hos BVC 10:45 (tur att vi har nära)

Vart iaf tvungen att väcka henne vid halv för att hinna slänga på henne lite kläder så då var hon måttligt nöjd!

Hos BVC gick det iaf toppen... hon hade gått upp 575g och ligger totalt på hela 6655g...hehe...*tjockfia*

Barnmorskan berömde Vilda för att hon var så med hela tiden... och hon bad oss att ha extra uppsikt över henne framöver för det var bara en tidsfråga innan hon börjar vända sig! Hon har juh faktiskt redan gjort det en gång men det var i vagnen och med LITE hjälp av barnmorskan gjorde hon det även idag! :)  Sen höll Vilda i hennes fingrar och så fick hon sätta sig upp... det tyckte hon var jätteroligt och började skratta! :)

Nästa gång vi ska till BVC är det dags för dom första sprutorna... usch vad jag gruvar mig! :(

Passade även på att fråga lite om Vildas "trotsperiod" hon har haft och barnmorskan sa att vi nog bara förmodligen har fått oss en liten tös som insett att hon har en egen vilja! Å igårkväll och idag har hon juh varit glad å så så det är väl bara att ta dagarna som dom kommer och hoppas på att hon har glada viljor! :) Men får hon inte mat på sekunden när hon är hungrig då blire hon minsann inte nådig! *skratt*


Nä nu ska jag ta och läsa lite reklam och göra lite nytta medans trollet sover!


Byebye...


http://kartor.eniro.se/query?mop=aq&mapstate=6%3B17.27740%3B62.37234%3Bs%3B17.25378%3B62.38017%3B17.30102%3B62.36451%3B876%3B548%3B0%3B1&mapcomp=%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B0%3B0%3B%3B%3B%3B0&what=map_adr&mymap=MjYwMTc3NWM6MTIzMzUxYWU3MmE6LTdmYTk%3D

Ovido - Quiz & Flashcards