Alla inlägg den 1 september 2009

Av Annsofie - 1 september 2009 20:05

Ja ni denna dag har varit lite halvknapig... jättebra och lite mindre bra...

Vilda var en liten solstråle dom första timmarna imorse... som vanligt! Sen har hon småtjurat nästan hela dagen... Har inte velat äta ordentligt... inte velat sova... inte velat sitta i babysittern... inte velat bli buren... ingenting... Hon har haft sina bra stunden då hon varit jätteglad och skrattat... men dom stunderna har tyvärr inte pågått nå längre stunder...


Vid 19 tiden bestämde jag mig för att det var dags för skruttan att lägga sig... så jag bytte blöja på henne... masserade henne med lite babyolja... på med jamasen och sen la jag mig breve henne i våran säng och läste en liten saga "Lady & Luffsen"... Hon var sååå söt... Bara låg och tittade på mig med "snutten" i famnen... :)

När jag hade läst klart la jag ner henne i hennes säng och sa gonatt... satte igång mobilen och släckte... å hon slockade på en gång!!! *jisses*

Tänkt om alla läggningar kunde vara lika mysiga och lyckade! :)


Kvällen är ju inte slut än men det gör inget om hon vaknar igen... den där mysiga stunden vi hade kan jag leva länge på... Det behövde både hon och jag efter en sån här dag!


Henke han har lyst med sin frånvaro hela dagen... Han for till jobbet 7:30 imorse och han lär nog komma hem vid 22:30 nån gång... Då har jag både varit på garagemöte och spelat innebandy... *suck* Tråkigt när det blir sånna långdagar... speciellt när inte gummsan har varit nå vidare glad... men men...


Gruvar mig sååå inför morgondagen... Vilda ska juh bli vaccinerad! :(

Henke ska komma ifrån jobbet och stötta mig! Men just nu känner jag mig som världens sämsta mamma... Jag kommer nämligen inte palla att vara med henne när hon får sprutan eftersom jag själv är sååå spruträdd så Henke får nog sitta med henne. Jag lär nog sitta utanför och hålla för öronen... för jag pallar verkligen inte att höra gråten som hon kommer ge ifrån sig när dom sticker! Vetskapen av att hon kommer få känna en obehaglig känsla hon inte är van vid gör sååå ont i mig... Det gör det inte bättre av att minnen ifrån när dom skulle ta PKU testet på sjukhuset sitter kvar... när dom stack sönder hennes småhänder och både hon och jag var helt otröstliga!

Vill inte se mitt lilla hjälta ha ont...

Ska verkligen försöka ta mod till mig och följa med in... vill juh finns där för henne... Älskar dig min lilla prinsessa!!!


Nu ska jag mysa ner mig i soffan med en macka och en kopp te och se på lite tv... kanske tar och ser några "Laguna Beach" avsnitt... :)


Byebye...

Ovido - Quiz & Flashcards