Alla inlägg den 3 september 2009

Av Annsofie - 3 september 2009 20:11

Både igår och idag har gummsan varit så snäll så snäll... man blir så glad och varm inombords! :)


Igår började vi dagen med 2 sprutor i låren för skruttan... guuud vad jag hade gått och gruvat mig... men det gick verkligen superbra! Henke var såklart med och det var skönt! :)

Vilda blev lite småledsen när hon fick sprutorna... men Henke tröstade henne och innan vi visste ordet av så var hon lika glad och go som vanligt... hon tom skrattade när vi gick därifrån! :P *puh*

Sen for Henke tillbaka till jobbet och jag och Vilda för hem och hälsade på Ingela... Såååå roligt... härligt... mysigt... skoj... ja allt man kan tänka sig! :) Har juh adrig varit hemma hos henne och Leffe så det var kul att få komma dit och se hur dom bodde... tyvärr så var inte Leffe hemma men han kanske man får träffa en sväng nästa gång jag ska dit! :)

Vilda tyckte att Ingela var rolig... hon började skratta så fort hon hade vaknat till och såg vart hon hade hamnat! :)


När vi kom hem var Vilda jättetrött så hon sov nån timme... sen var hon vaken max 30 minuter och sen blev hon trött igen... Så hon la sig faktiskt för natten kl 17... det ni! :P Prutorna tog hårt på skruttan! Men jag ska va glad... dom kan juh få feber och bli kinkiga några timmar efteråt så det var väl typ en sån dotter jag hade förväntat mig att få men inte då! :P


Idag tog vi det bara lungt på förmiddan... Kl 13 gick jag och Vilda på föräldraträff... Fick tyvärr veta att det inte skulle bli nå fler föräldraträffar för dom skulle lägga alla resurser på massvaccinationen för svininfluensan... attans va besvikna vi blev... Vi som hade sett fram emot kommande träffar då vi skulle gå igenom bla babymassage och HLR!!! :(

*ruskigt besviken*

Efter träffen gick vi på en liten promenix med Kattis & Melina och sen tittade jag in hos min faster som bor här i Granlo och sa hej till henne och farfar (farfar har ju som jag skrivit tidigare kommit upp från Skåne för att gå på Vildas dop) Min faster berättade att hon har bestämt sig för att flytta... till Hawaii!!! Snacka om att jag blev paff när hon berättade det! *fränt* Hon var bara så less på allt här hemma och ville bort... 

Plötsligt insåg jag att klockan var 15:30 så då vare bara till att jäkta vidare... in med tösa i bilen och for och hämtade nyckelt till församlingshemmet där vi ska ha mottagning efter Vildas dop på lörda.

Väl hemma igen (vid 16 tiden) insåg ja att Vilda inte ätit sen 10:30... och inte ett knyst har hon gett ifrån sig lillgummsan... bara varit go och glad hela dagen! :P


Nu ligger hon och sover sen nån timme tillbaka... Henke skulle ta sig en sväng ute... Skulle tydligen bort på macken och surra lite skit med hans kompis som jobbar där! Så här sitter jag och väntar på att nå vettigt ska börja på tv... då blire mys i soffan för hela slanten med Charlie och en kopp te! :P


Ha en trevlig kväll... byebye...



Ovido - Quiz & Flashcards